Datum objave: 2024-05-07

PURRO preporučuje: filteri goriva - sve o čemu trebate znati

Filter goriva jedan je od najzanemarenijih radnih dijelova u automobilu. U međuvremenu, kvaliteta goriva i infrastruktura mnogih benzinskih pumpi daleko je od savršene. Kako dijagnosticirati da je filter goriva istrošen? Koliko često treba mijenjati filter i do čega može dovesti vožnja s prljavim filterom?

Kako radi filter goriva?

Zadatak filtera za gorivo nešto je lakši od zadatka filtra za zrak. Moderne benzinske pumpe daju sve od sebe da isporuče najčišći mogući oblik i kvalitetu goriva, u skladu s normama koje propisuje Evropska unija. To ne znači da je gorivo potpuno bez nečistoća. Gorivo koje ulijevamo u rezervoar može sadržavati čestice kao što su: sitni komadići metala, čestice hrđe, pijesak, organske naslage, glina, blato ili druge čestice štetne za motor. Neki od njih možda neće biti vidljivi golim okom. Filteri goriva koji se koriste u benzinskim motorima trebaju uhvatiti čestice koje nisu veće od 10 μm, a kod dizelskih motora moraju biti još precizniji – 3 μm. PURRO proizvodi zadovoljavaju sve te stroge norme.

Princip rada filtera je jednostavan. Filter je najčešće u obliku zatvorene, nepropusne limenke, u kojoj je zatvoren valoviti uložak, izrađen od sintetičke ili celulozne tkanine. Cijevi filtera spojene su na dvije cijevi za gorivo ili crijeva. Kućišta filtera mogu biti izrađena od plastike (npr. prozirne) ili metala. Automobili s dizel motorom uglavnom imaju drugo rješenje. Pumpa za gorivo je odgovorna za isporuku goriva iz rezervoara u sistem za ubrizgavanje.

Svaki filter ima određeni smjer protoka za benzin ili dizel gorivo, zato je važno na to obratiti pažnju prilikom postavljanja filtera na automobil. Modeli koji se koriste u dizelskim motorima također su opremljeni separatorima vode koji skupljaju vodu iz dizelskog goriva. U nekima od njih moguće je ispustiti prikupljenu vodu pomoću posebnog ventila s brtvom. Primijenjeni su i drugi sistemi, kao što su magneti za hvatanje metalnih čestica, povratni ventili za sprječavanje povratnog protoka goriva, grijači goriva kao i senzori za udio vode. PURRO ima u ponudi te vrste filtera te mehaničari mogu lako pronaći filter za određenu marku i model automobila u našem proizvodnom asortimanu.


Zašto koristiti filtere goriva?

Nedavno su se mogli naći putnički automobili bez filtera goriva. Karburator je preuzeo svoju ulogu, koristeći ugrađeno sito za filtriranje. Nije bio baš učinkovit, ali nije bio ni toliko potreban, jer je sistem goriva sa karburatorom imao dosta visoku toleranciju na nečistoće i lošu kvalitetu goriva. Eventualne čestice prljavštine nisu toliko uticale na rad motora, a kvaliteta ispušnih plinova ili preciznost doziranja goriva tada nisu bili toliko važni. Kad bi se karburator začepio, bilo je dovoljno samo ga očistiti.

Sve se promijenilo kada su moderni benzinski i dizel motori postali popularniji. Precizni sistemi ubrizgavanja kod dizel motora i benzinskih motora s direktnim ubrizgavanjem zahtijevaju izuzetno tačne doze goriva. Sve aberacije jasno utiču na rad motora, njegovu snagu i sastav ispušnih plinova. U ekstremnim slučajevima možemo čak doživjeti oštećenje sistema ubrizgavanja, a to zauzvrat stvara velike troškove popravka.



Koja je opasnost od vožnje s istrošenim filterom goriva?

Istrošeni filter goriva ne može pokazivati simptome kvara duži vremenski period. Motor tada radi ispravno i promjena može biti neprimjetna za vozače. Problem se javlja tek onda, gdje ima toliko prljavštine u sistemu goriva ili je neka čestica toliko velika da može blokirati gorivo.

Ako čestica prljavštine dospije u visokotlačnu pumpu goriva ili do mlaznica, može ih oštetiti. Također, mogu se oštetiti klipovi, ventili i drugi elementi motora na kojima se mogu skupljati naslage zagorjele nečistoće. Kvaliteta goriva je jako važna za motore opremljene EGR ventilima, DPF filterima ili lambda sondama. Nepravilan sastav ispušnih plinova dovodi do povećanja naslaga koje oštećuju rad motora. Važno je istaći da oštećeni filter nije u stanju pročistiti gorivo od čestica vode, što dovodi do korozije motora i elemenata sistema goriva.


Gdje se nalazi filter goriva?

Da biste pronašli filter goriva, u većini vozila morate otvoriti poklopac motora. Filter se nalazi u motornom prostoru, pored pregradne stijenke motornog prostora, blizu nosača MacPherson amortizera. Obično je pričvršćen u uspravnom položaju i na filter su spojena dva crijeva za gorivo. Zahvaljujući takvom položaju, vodena para koja se skuplja u filteru može lako oticati do taložnika. U putničkim automobilima filter goriva se također može naći ispod poda šasije. Spojen je izravno na cijevi za gorivo. Radi se o protočnom modelu koji se montira u vodoravnom položaju i zbog toga nema dodatni spremnik za skupljanje vode iz sistema. Također treba imati na umu da u modernim automobilima mogu postojati dodatni filteri goriva. Često možemo pronaći predfilter goriva koji je obično napravljen od debele metalne rešetke, smještene u spremniku goriva. Osim toga, najjednostavniji protočni filter može se koristiti za hvatanje najvećih frakcija.


Koliko često treba mijenjati filter goriva?

Preporuke proizvođača automobila u vezi intervala zamjene filtera goriva su različite. Neki preporučuju zamjenu nakon pređenih 30 hiljada kilometara, drugi mnogo duže intervale, čak i do 120 hiljada. Posebno su japanske marke dobro poznate po tako dugim intervalima. Dakle, koliko često trebam mijenjati filter goriva? Razumna kilometraža je otprilike 50 do 70 hiljada kilometara. Kvalitetan filter goriva, kao što je PURRO filter, bez problema bi trebao izdržati toliku kilometražu. Uzimajući u obzir činjenicu da je cijena zamjene filtera goriva relativno niska, ranija zamjena neće naškoditi finansijama vlasnika vozila.

Kada trebam zamijeniti filter goriva? Po mogućnosti prije jesensko-zimske sezone. Niska temperatura je posebno štetna za dizel gorivo, jer ima frakcije teških ulja koje začepljuju filter. Naslage parafinskog voska pojavljuju se u obliku pahuljica ili kristala, koji dospiju do filtera. Dodatno, kada su temperature niske, gorivo se zamućuje i na dnu rezervoara za gorivo se može uočiti stvaranje naslaga, koji izgleda kao prekuhana kaša. Zbog ovog fenomena, zimskim gorivima je uklonjen dio parafin-ugljovodonika i dodani sastojci koji snižavaju tačku začepljenja hladnog filtera (CFPP).



Simptomi istrošenog filtera

Jedan od prvih simptoma istrošenog filtera goriva je problem sa paljenjem motora. To se najviše odnosi na dizel motore, koji se mnogo teže pale, posebno zimi. U mnogim slučajevima možemo primijetiti i crni dim koji izlazi iz auspuha, što je simptom nepravilne proporcije goriva i zraka. Mnogo opasniji su simptomi koji predstavljaju nepravilan rad motora. Začepljen filter goriva može umanjiti reakciju automobila na pritisak na papučicu gasa, smanjiti snagu motora i dovesti do neravnomjernog rada motora. Trzanje motora pri velikim opterećenjima može se primijetiti, na primjer, kada automobil vozi uzbrdo ili pretiče druga vozila na putu. U nekim situacijama, motor se može ugasiti u praznom hodu, na primjer, kada se približava raskrsnici, što zauzvrat dovodi do gubitka pomoći pri kočenju i rada servo upravljača. Još jedan simptom zbog kojeg trebate prekontrolisati filtera goriva je miris izgorjelog motornog ulja. U takvoj situaciji ne isplati se dalje riskirati. Preporučujemo hitnu posjetu najbližem serviseru. Ako serviser preporuči promjenu filtera goriva, zaista vrijedi razmotriti samo najkvalitetnije proizvode koje nudi PURRO.


Kako se brinuti o filteru goriva?

Šta učiniti da filter goriva radi ispravno i dugo bez ikakvih problema? Prije svega, zapamtite da rezervoar za gorivo punite samo kvalitetnim gorivom. Najveću sigurnost dobrog kvaliteta goriva mogu pružiti veliki lanci benzinskih pumpi. Ne samo da obično imaju najširu infrastrukturu, već je i rotacija goriva u njihovim rezervoarima najbrža, a zahvaljujući tome možete biti sigurni da uvijek imate svježe gorivo, obogaćeno odgovarajućim supstancama. Posebno je važno zimi, kada se u gorivo dodaju supstance koje sprečavaju stvaranje naslaga parafinskog voska u gorivu. Prilikom punjenja samo na provjerenim benzinskim pumpama, možete također biti sigurni da gorivo ima deklarisani oktanski broj, koji sprječava sagorijevanje sa udarcima.

Drugi način produženja vijeka trajanja filtera goriva je vožnja sa visokim nivoom goriva u rezervoaru. Konstantna vožnja na niskim nivoima goriva u rezervoaru može dovesti do situacije kada pumpa za gorivo preuzima nečistoće koje se skupljaju na dnu rezervoara za gorivo. Dodatno, nizak nivo goriva u rezervoaru može dovesti do korozije rezervoara i kondenzacije vodene pare na zidovima rezervoara za gorivo. Stoga je dobra ideja posjetiti benzinsku pumpu i napuniti rezervoar kada je nivo goriva još na sredini.