Datum objave: 2024-02-15

Dobro došla, 2024!

U ovoj godini neka će vozila ponovo dobiti status automobila do 30 godina starosti („youngtimer”)

Još se ne zna koje će nove automobilske inovacije donijeti nova godina. Međutim, znamo da će 2024. godine neki modeli vozila ponovo postati „youngtimer”. Stručnjaci se prepiru koliko vozilo mora biti staro da bi se moglo nazvati youngtimerom. Vjerovatno se ustalilo tumačenje da youngtimer treba biti star između 20 i 30 godina. Za 2024-tu to znači: vozila koja su se pojavila na tržištu u periodu od 1994. do 2004. godine, sada će dobiti status youngtimera. A budući da je u tom periodu predstavljeno na stotine modela, ovdje ćemo navesti samo odabir automobilskih vrhunaca iz tog vremena. Naravno, nikako potpuno i subjektivno odabrano. Želite li malo da se vratimo u prošlost?

Prije 30 godina
1994. godine umire Kurt Cobain, Južna Afrika slavi Nelsona Mandelu, a bend pod nazivom Crash Test Dummies jedno slovo pretvara u cijelu pjesmu: „Mmm Mmm Mmm Mmm.” Nekako neobično. Baš kao relativno nova kategorija vozila velikih limuzina. Predvodnik ove klase koji ujedinjuje komponente SUV-a, MPV-a i kombija je Renault Espace. Ali sada niša postaje masovno tržište. U tu svrhu koncern PSA izdaje četiri gotovo identična modela za svoje marke: Citroën Evasion, Peugeot 806, Fiat Ulysse i Lancia Zeta. Volkswagen sada kompletira vlastiti vozni park u segmentu malih automobila i lansira VW Polo III. BMW jednostavno skraćuje stražnji dio svoje serije 3: novi kompaktni koncept je rođen.

Prije 25 godina
Na kraju milenijuma ljudi su otvoreni za (gotovo) sve. I to najradije u izvedbi bez krova: Audi TT Roadster jedno je od najuzbudljivijih novih izdanja sezone. Citroën se i dalje u potpunosti oslanja na common rail tehnologiju i upotrebljava je za opremanje svojih modela Xsara, Xantia, Evasion ili Berlingo. Kada je riječ o snazi, novi BMW 740d postavlja standard sa snažnim V8 turbodizelskim motorom koji proizvodi nevjerojatnih 230 KS iz obima od 3,9 litara.

Prije 20 godina
IAA u Frankfurtu ima rekordan broj posjetilaca. Nije ni čudo, jer se u izložbenim salama ima šta vidjeti: na primjer, novi Golf V sa stražnjom osovinom s četiri spone. Ili novi BMW X3, kojim Bavarci proširuju izuzetno uspješan SUV koncept u kompaktnije segmente vozila. Mercedes predstavlja svoje nove proizvode na štandu uz oldtimere – što je teško zamislivo u današnje vrijeme, kada su izložbene prezentacije orijentirane samo na pogled u budućnost. Ključna riječ je predviđanje: puno se raspravlja o modelu Toyota Prius. Njegov dizajn dijeli stručnjake, ali hibridna tehnologija postavlja standarde i svakako se može smatrati pionirom novog doba. Vrijeme u kojem proizvođači pokušavaju uskladiti prednosti individualne automobilske mobilnosti sa zahtjevima energetske učinkovitosti i zaštite klime. Danas je to samo po sebi razumljivo u svakoj specifikaciji razvoja vozila. Ali tada je to bilo relativno novo.

Kada spominjemo održivost: ništa nije održivije od korištenja i održavanja proizvedenih stvari što je duže moguće. Zato Continental održava svoj asortiman komponenti za klasične automobile, a ljubitelji četverotočkaša mogu pronaći Continentalov asortiman proizvoda i u svim Inter Cars poslovnicama u BiH.