Datum objave: 2023-06-05

TEXTAR slavi 50. godišnjicu obaranja svjetskog rekorda brzine

Textar slavi pedesetu godišnjicu postavljanja tri svjetska rekorda brzine u neprekidnoj vožnji od strane jedinstvenog tima Polish Fiat 125.

Ova godina je sjajna za sve ljubitelje klasičnih automobila i moto sportova, preciznije Fiat 125p. Textar slavi pedesetu godišnjicu postavljanja tri svjetska rekorda brzine u neprekidnoj vožnji od strane jedinstvenog tima Polish Fiat 125. Textar kočione pločice su bile korištene tokom ovog testa.

U junu, 1973. godine Poljski Fiat 125p, vožen od strane osam vodećih poljskih reli vozača na čelu sa Sobiesław Zasada, oborio je tri svjetska rekorda u vožnji na duge staze. Ove godine slavimo pedesetu godišnjicu ovog događaja koja je također veoma važna za Texar. Rekordni Fiat je bio opremljen kočionim pločicama istoimenog brenda, što je od velikog značaja bilo za uspjeh cjelokupnog projekta.

U Poljskoj nije bilo ovalne staze na kojoj bi se test mogao provesti. Za lokaciju vožnje je odabrana dionica starog betonskog autoputa u dužini od 30 kilometara koji se nalazio južno od Vroclava. Ovakvi uslovi su predstavljali dodatni izazov za organizatore, ali i za vozače. Ovalna traka omogućava glatku vožnju bez potrebe za kočenjem. Na zatvorenoj dionici puta, nakon ravne dionice, automobil je trebao naglo zakočiti da bi napravio polukružno skretanje, te onda ubrzati u suprotnom smjeru za sljedeći polukružni okret.

Zahvaljujući Textar pločicama, stotine takvih naglih kočenja su proizvele senzacionalne rezultate omogućavajući postavljanje tri svjetska rekorda u vožnjama na duge staze, kao što su: 25.000 kilometara, 25.000 milja i 50.000 kilometara. Prosječna brzina za dužinu od 50.000km iznosila je 138,270 km/h. Vremensko trajanje putovanja je iznosilo 361 sat, 36 minuta i 39 sekundi.



Pored Sobieslav Zasada, koji je bio i organizator i voditelj projekta, u obaranju tri svjetska rekorda učestvovali su i sljedeći vozači: Jerzy Dobrzański, Andrzej Jaroszewicz, Robert Mucha, Ryszard Nowicki, Marek Varisella and Andrzej Aromiński. U kasnijoj fazi testiranja, pridružio se i Franciszek Postawka, što je omogućilo skraćivanje trajanja smjene i održavanje visoke, rekordne brzine.



'Učestvovanje u uspješnom izazovu uz učešće Poljskog Fiat 125 je važan događaj za naš brend. Prema izvještajima vozača, korištenje Textar dijelova je imalo veliki utjecaj na uspjeh testa i postavljanje rekorda prosječne brzine. Iz tog razloga smo u potpunosti posvećeni obilježavanju naše ovogodišnje godišnjice. Posebno zato što i među ljubiteljima starih, klasičnih automobila, ima i vlasnika novih automobila. Ovo je prilika za nas da predstavimo ponudu naših proizvoda i rješenja u oblasti kočnica za putničke automobile.' – kaže Joanna Krężelok, Direktorica ogranka TMD Friction Services u Poljskoj.

Više o TMD Friction

TMD Friction, podružnica u potpunom vlasništvu Nisshinbo Holdings Inc., vodeći je globalni proizvođač frikcionih materijala za automobilsku i kočionu industriju za originalnu opremu i aftermarket tržište. Pored obloga za disk i kočnice za putnička i komercijalna vozila, portfolij proizvoda kompanije uključuje kočione obloge za motorne trke i frikcione materijale za industriju. TMD Friction opskrbljuje svjetsko tržište rezervnih dijelova brendovima Textar, Mintex, Don, Pagid, Cobreq, Nisshinboo i Bendix. TMD Friction također razvija i proizvodi frikcione obloge za industriju pod brendom Cosid. TMD Friction Group ima četiri lokacije u Njemačkoj i druge u Evropi, SAD-u, Brazilu, Meksiku, Kini i Japanu, te ima 4.500 zaposlenih širom svijeta.

Više informacija je dostupno na www.tmdfriction.com.