Datum objave: 2019-11-18

10 mitova o filterima

MANN-FILTER brend, dostupan u Inter Cars ponudi, je premium brend automotiv aftermarketa koji nudi inovativna rješenja novim, izazovnim zahtjevima filtracije. Više od 70 godina rada brenda MANN-FILTER čini ih i više nego kompetentnim za razgovor o ovoj temi. Rad zasnovan na dokazanim činjenicama, daje nam odgovor na mitove o filterima.

mann filter inter cars bosnia.png

Kao originalna oprema ili u žuto-zelenoj kutiji, bilo da je za putničku, komercijalnu ili industrijsku mehanizaciju, originalni MANN-FILTER proizvodi OE kvalitete uživaju povjerenje širom svijeta. Ne samo da ćete pronaći pravu veličinu, već i pravo rješenje za svaki tip motora ili mašine za gotovo svaku namjenu. MANN-FILTER nudi najviši OE kvalitet više od 65 godina. Svi proizvodi su izrađeni prema aktuelnim međunarodnim OEM standardima proizvodnje i testiranja. Postoji samo jedan globalni standard kvaliteta, a to je OE kvalitet. Zbog toga radionice širom svijeta vjeruju MANN-FILTER proizvodima.

MIT BR. 1

“Isti papir se često koristi za jeftine i za skupe filtere - na kraju dana, ne postoji više od jedne šake proizvođača filter papira širom svijeta.“

Ponekad, jeftini proizvodi sadrže filter papire koji su za filtriranje prikladni kao brusni papir za brisanje Vašeg nosa - jednostavno završite sa krvavim nosom. Broj proizvođača materijala za filtere je uistinu mali. Međutim, porijeklo papira ne govori Vam ništa o njegovoj kvaliteti - i baš ništa o efikasnosti filtera. Postoji toliko puno drugih faktora koji imaju značajan efekat na kvalitet filter medija:

  • impregniranje filter medija
  • poboljšanje korištenjem aktivnog karbona ili nano vlakana, kao primjer tip i količina sintetičnih vlakana koji se dodaju smjesi papira
  • sastav sintetičkih sirovina koje se koriste u proizvodnji vrijeme sušenja i temperatura
  • proces proizvodnje (preganje, peèenje korištenjem toplote)

MANN-FILTER razvija posebne filter medije visokih performansi, koji kombinuju sve potrebne osobine. Međutim, proizvođači jeftinih filtera koriste najjednostavnije filter medije. Ali čak i ako bi mogli koristiti isti medij i dalje bi postojala ogromna razlika u pogledu  obrade. Crna guma sama ne čini dobar točak. Bilo da pričamo o kartonu, maramicama ili brusnom papiru - jedna firma dostavlja papir za najširi mogući dijapazon namjena korištenja i tipova totalno različite kvalitete. Stoga, ako dobavljač filtera kupi svoj filter papir od istog proizvođača kao MANN-FILTER, to ne znači da on koristi isti materijal i istog kvaliteta.

MIT BR. 2

“Filteri proizvedeni od proizvođača sa niskim troškovima su manje skupi, a gotovo isto dobri kao MANN-FILTER filteri.“

Niski troškovi nisu dobri, pošto je skupa sirovina glavna pogonska sila iza cijene. A bez dobrog materijala niko na svijetu ne može napraviti efikasan filter - koliko god da zarađuje.

MANN-FILTER se razlikuje od manje specijaliziranih proizvođača po standardiziranim procesima, dobro obučenom stručnom kadru, visoko kvalitetnoj sirovini i filter komponenti te optimalanom nivou automatizacije. Svake godine se preko pola milijarde filtera proizvodi u njihovim pogonima širom svijeta - to je više od 16 filtera u sekundi!

MIT BR. 3

“MANN-FILTER se proizvodi sa istom tehnologijom kao jeftini filteri. Jeftini filteri uglavnom koštaju manje jer se ne reklamiraju toliko široko. “

Reklama nije sve. Čak i veliki budžet za PR ne može pretvoriti jednokratni bic u super-oštri žilet koji nudi savršeno brijanje. Ako pretpostavimo da se samo papir utiskuje i da se ostale komponente samo sastave na ovaj ili onaj način, ova izjava bi sadržala najviše samo zrnce istine. Međutim, postoje enormne razlike u proizvodnji fitera. Ključne osobine jednog OE filtera MANN-FILTER su:

  • najveće kompetencije razvoja kroz mnoge godine partnerstva sa proizvođačima vozila, a tehnologija proizvodnje je certificirana u skladu sa najnovijim standardima
  • materijali visokog stepena kvaliteta su optimalno prilagođeni namjeni
  • najnovije metode testiranja u skladu sa OE specifikacijama i međunarodnim standardima
  • kontinuirana kontrola kvaliteta kroz cjelokupni proces proizvodnje

Kvalitet brenda uslovljen je daljnim razvojem standardnih testiranja i procesa proizvodnje. Ova investicija se isplati i predstavlja značajnu razliku po pitanju cijene.

MIT BR. 4

“Suprotno od filtera ulja, kvalitet filtera zraka nije tema – oni su manje-više svi isti i nisu toliko važni za pogon vozila. Možete odabrati filter manje cijene bez ikakvih problema.“

Filteri ulja obično su istaknuti i privlače pažnju. Međutim, važnost filtera zraka značajno se povećala u modernim vozilima. Zašto bi ovdje uštedili:

  • moderni motori postaju više efikasni i stoga postavljaju sve veće zahtjeve pred filtere zraka te rastom količine zraka koji prolazi kroz filter, raste i njegovo opterećenje te je proporcionalno rasla i njegova važnost
  • efikasan filter zraka je osnova za optimalno sagorijevanje goriva
  • ako voda uđe u kućište filtera zraka (npr. kao rezultat jake kiše), ispravna funkcija jednostavnog filtera zraka ne može se garantirati, što vodi do pada snage motora
  • teško zapaljiva impregnacija medija štiti motor kao i putnike

Tehnologije i materijali koji se koriste u blokovima motora sa  unutrašnjim sagorijevanjem postaju sve  osjetljiviji.  Ako  se  koriste  filteri  zraka sa niskom efikasnošću, tvrde površine cilindarskog bloka će  biti  napadnute česticama  koje  nisu uklonjene i  time će započeti proces habanja motora. Sa modernim motorima onda postoji samo jedno rješenje - zamjeniti originalni blok motora sa novim. Svako ko pogrešno ekonomiše završava na kraju sa većim plaćanjem. Niko ne može pokriti troškove novog bloka motora kupujući jeftine filtere.

MIT BR.5

“Ako neću zadržati svoje auto na duže vrijeme, nije potrebno da kupujem filtere zraka MANN-FILTER koji su mnogo skuplji od uporedivih jeftinih proizvoda. “

Troškovi i rizici nastaju cijelo vrijeme za vozača i vozilo, čak i ako se zadnje pomenuto koristi samo i na kratko vrijeme. Razlozi zašto se trebaju izbjegavati jeftini filteri - čak i ako mislite prodavati svoje vozilo u bližoj budućnosti:

  • jeftini filteri zraka mogu oštetiti senzor mjerača protoka zračne smjese, koji može ubrzo dovesti do pogrešnog ponašanja tj. ubrizgavanja, te značajnog gubitka snage i veće emisije ispušnih plinova
  • jeftiniji materijali uzrokuju curenje zbog lomljivosti i slabog prijanjanja. Moguće posljedice: nepravilne poruke elektronike koje često uzrokuju značajne štete i troškove
  • odstustvo teško zapaljivih materijala je opasno: žar cigarete u kontaktu sa filter medijem može uzrokovati požar.

MIT BR. 6

“Filter zraka se ne mora obavezno mijenjati kod svakog servisa vozila. Dovoljno ga je očistiti ili propuhati komprimiranim zrakom kako bi se obnovile njegove funkcije. “

Čišćenje filtera zraka ili propuhivanje istog sa komprimiranim zrakom može ga vizualno napraviti čišćim, ali kvalitet ni u kom slučaju nije visok. Konstantna temperatura od 80 stepeni i visoke temperature, više od 100 stepeni, mogu se pojaviti na filter elementu tokom korištenja vozila. Čak i materijali najveće kvalitete će stoga zastariti i trpiti od iscrpljenosti. Također, bilo koji pokušaj čišćenja filtera zraka može imati jako štetne efekte:

  • mehanička opterećenja tokom procesa čišćenja mogu dovesti do pucanja nabora - što znači kraj za efekat filtracije
  • visoki pritisak zraka za čišćenje može uništiti strukturu filter papira tako da je smanjen kapacitet zadržavanja prašine
  • prljave čestice mogu ući u motor kroz popucale nabore i oštećene strukture, a smanjeni kapacitet zadržavanja u protivnom smanjuje životni vijek trajanja filtera.

Procesi čišćenja ovakve vrste će začepiti bilo koji filter i učiniti ga neupotrebljivim jer oni mogu uništiti filter mediji. To bi bilo isto ako želite odstraniti iz aparata korišteni filter za kafu, izvadite sadržaj i nakon energičnog sapiranja sa vodom očekujete da aparat napravi kvalitetnu i dobru kafu koristeći stari filter. Zbog neizbježnog opterećenja na filter vjerovatno bi se ružno iznenadili ako papir pukne.

MIT BR. 7

“Umjesto kupovine novog filtera kabine, sve što vam je potrebno jeste da očetkate stari filter dok ne bude čist. “

Ne bi trebali eksperimentisati sa vašim zdravljem. A i zbog vaše sigurnosti u vožnji također se isplati redovna zamjena filtera kabine jednom u godini ili svakih 15.000 km. Ako koristite vodu i četku za četkanje filtera kabine isti će izgledati čišće, ali sitne čestice kao polen, gljivice ili klice gljivične pljesni ne mogu se jednostavno isčetkati. Proces čišćenja može ih ustvari oslobodit tako da mogu ući u untrašnjost vozila sljedećeg puta kada se uključi ventilacioni sistem. Isto tako često nastanu drugi problemi:

  • maglenje prozora (zaleđivanje zimi) zbog preostale vlažnosti od čišæenja filtera koja može ući i u untutrašnjost vozila
  • ponovno maglenje prozora kod vlažnog vremena zbog toga što su čestice ostale u materijalu filtera i ne dozvoljavaju svježem zraku da slobodno prođe
  • smanjuje efekat hlađenja zbog ostatka nečistoća, te može blokirati zračni tok sistema klima uređaja u unutrašnjost vozila
  • čestice polena, prašine i prljavštine ne mogu se više zadržavati jer se elektrostatično punjenje filtera izgubi tokom pranja.

Filteri  kabine  visokog  kvliteta  MANN-FILTER odvajaju gotovo 100% čestica, prečnika su 0,5 mikrometara, pošto su elekrostatično nabijeni i imaju specijalni višeslojni medij.

MIT BR. 8

“Pod uslovom da veličina i navoj odgovaraju, filteri ulja se mogu međusobno mijenjati. Stoga se ne morate opterećivati da kupujete filtere sa odgovarajućim brojem dijela.“

Čak i ako su dimenzije filtera tačne, to ne znači da je to dobar odabir. Broji se ono što je unutra, materijal filtera mora biti odgovarajući za motor i namjenu:

  • samo pravi filter koji savršeno odgovara namjeni je sposoban da zadrži odvojene čestice prljavštine do sljedeće izmjene
  • ovisno od tipa motora, filteru je potreban određeni broj ventila za optimalnu zaštitu protiv habanja motora. Ne samo da je bitan broj ventila nego i ispravna vrijednost dizajna kao npr. pritisak otvaranja i zatvaranja ventila
  • zahvaljujući robusnoj konstrukciji navojnog poklopca, pouzdanim zaptivkama i kućištem otpornim na pritisak i zaštitu od korozije, filteri MANN-FILTER nude optimalnu stabilizaciju i otpornost protiv curenja.

Isto je sa filterima kao i sa tabletama: njihova veličina ne govori Vam baš ništa o njihovim efektima - broji se ono što je unutra.

MIT BR. 9

“Ako uzmete jeftiniji filter i zamijenite ga 2 puta češće, efekat je isti kao da ste koristili skuplji.“

Nažalost moramo vas razočarati. Jer nikad ne daje isti rezultat - ni na trenutak. I što je najgore, jeftini filteri maskiraju cijelu seriju rizika:

  • moguće curenje: npr. na filter mediju ili by-pass ventilu niža efikasnost odvajanja
  • nesigurnost u pogledu izdržljivosti
  • korištenje nekompatibilnih materijala u vozilima - npr. krhkost medija celuloze na agresivne sastojke nafte

Da li ste ikada procjenili koliko košta zamjena filtera? Naglasak je na "zamjeni", jer to ne uključuje kupljeni filter. Obično troškovi radionice daleko prelaze troškove materijala, a da ne spominjemo skupo zamjensko vozilo i gubitak vašeg vremena.

Uprkos tome, možete naravno premostiti servisni interval sa dva jeftina proizvoda. Međutim, kada računate troškove, ne bi trebali u obzir uzimati samo cijenu filtera nego i dva puta trošak zamjene istog.

MIT BR. 10

“Što se brže ugasi lampica pritiska ulja nakon izmjene filtera, to je bolji filter.“

Obično postoji samo jedan razlog zbog kojeg se lampica pritiska ulja upali kratkoročno pa se onda opet ugasi: kada je filter na kratko prazan nakon izmjene. Pomjeranje može biti opasno ako se lampica upozorenja više ne ugasi - jer tada je pritisak ulja prenizak. Pored niskog nivoa ulja ili oštećene pumpe ulja problem može biti uzrokovan i od strane filtera:

  • protočni otpori su preveliki jer se koristi neprikladan filter ili filter sa niskom kvalitetom
  • filter je pun jer je interval izmjene premašen

MANN-FILTER imaju  tačno odgovarajući bypass ventil koji je adaptiran sa motorom i uvijek se otvara i zatvara  u pravo vrijeme. Međutim, bypass ventili koji se koriste u jeftinijim filterima često su loši i često su trajno otvoreni, pa iz tog razloga ne nude bilo koji uporediv učinak filtracije. I nažalost to vam neće ni jedna lampica upozorenja pokazati.

Ako ugradite filter ulja bez elementa filtera onda će se svjetlo za pritisak ulja ugasiti momentalno - jer tada tok ulja ima najmanji otpor; međutim, ono se također neće ni filtrirati. To vam sve govori. Prema tome, vrijeme prije paljenja sigurnosne lampice ne vodi do zaključka o kvaliteti korištenog filtera.

MANN-FILTER filtere možete nabaviti u svim Inter Cars poslovnicama, poručiti preko našeg web kataloga ili preko svog IC prodajnog predstavnika.