Datum objave: 2020-07-22

Orlen Oil gradacija i trendovi

Poljsko tržište HDDEO ulja polako sustiže tržište Njemačke i Austrije, barem što se tiče viskoznosti. Dok mnoge firme koje prodaju ulja u zapadnoj Europi trenutno nude proizvode kvalitetne klase ACEA E6 i ACEA E9 (također zadovoljavaju specifikacije API CJ-4, Mercedes-Benz 228.51, Volvo VDS-4 i Cummins CES 20081), glavni proizvodi na tržištu su u u skladu sa zahtjevima ACEA E7 i API CI-4. Kao posljedica zahtjeva koje moraju ispuniti teški dizelski motori, mnogi proizvođači su inzistirali na korištenju motornih ulja viskoziteta 20W-50 ili 15W-40, kako bi se osiguralo pravilno podmazivanje i trajnost.

Posljednjih godina, zbog europskog zakonodavstva koje zahtijeva veću potrošnju goriva, niže razine emisije i veću trajnost sistema za kontrolu emisija, posvećena je pažnja dizel motorima koji rade u teškim uslovima sa nižom viskoznošću. Ekologija i zaštita okoline neki su od glavnih savremenih trendova koji u velikoj mjeri utiču na širok raspon industrijskih grana. Ekološki aspekti također imaju značajan uticaj na automobilsku industriju. Prije mnogo godina pojavile su se prve europske direktive koje su uglavnom ograničavale emisiju CO2 i neizgorjelih ugljikovodika (za benzinske motore), te emisiju čestica (za dizelske motore). Tokom godina, NOx oksidi dodani su se popis zagađivača koje bi trebalo smanjiti. Činjenica je da se zagađenje zraka u Europi smanjilo ali i dalje ostaje ozbiljan problem.

Korištenje sistema plaćanja naknada vlasnika vozila koji ne ispunjavaju određene standarde emisije štetnih tvari rezultiralo je obnavljanjem voznog parka. U vezi sa tim, na tržištu su se pojavila mnoga vozila čiji su motori opremljeni sistemima za pročišćavanje ispušnih plinova poput SCR, EGR ili DPF. Ovi su sistemi vrlo osjetljivi na neke komponente uključene u maziva. Stoga se za motore koji ispunjavaju Euro VI standarde trebaju koristiti samo odgovarajuća motorna ulja koja su kompatibilna sa ispušnim uređajima. Ova ulja uglavnom karakteriše smanjeni sadržaj fosfora, sumpora i sulfatnog pepela (tzv. Nizak SAPS). Sintetička ulja klase 5W-30 i 10W-30 imaju veći potencijal uštede goriva u odnosu na ulja 5W-40, 10W-40 ili 15W-40 za dizelske motore sa velikim opterećenjem. Što je još važnije, ulja sa niskom viskoznošću i sa optimiziranom tehnologijom aditiva osiguravaju duge intervale između zamjena i odgovarajuću zaštitu u kombinaciji sa smanjenom potrošnjom goriva.

Specifikacije za motorna ulja rezultat su stalne saradnje i dogovora između proizvođača aditiva i baznih ulja, kao i proizvođača motornih ulja. Najnovija verzija koja se tiče specifikacije HDDO ulja prema API-ju je PC-11, koji je podijeljen u dvije kategorije i uglavnom karakterizira sintetička i polusintetička ulja: PC-11A (API CK-4) - karakterizira ulja sa povećanom otpornošću na oksidaciju i termička i mehanička opterećenja, kao i upotreba alternativnih goriva poput biodizela. Preporučuje se stepen viskoznosti xW-30 i veći u zavisnosti od HTHS (High Temperature High Share *) > 3,5mPa. Norma je u potpunosti kompatibilna sa API CJ-4. PC-11B (API FA-4) - zahtjevi ove kategorije ulja su strožiji u odnosu na API CJ-4. Preporučuju gradaciju xW-30 za koje se HTHS nalazi u raspon od 2,9-3,2 mPa, što smanjuje potrošnju goriva i na taj način doprinosi zaštiti okoline.

Imajući na umu visokokvalitetna ulja, Orlen Oil provodi različite istraživačke projekte i ispitivanja namijenjena optimizaciji proizvodnje i osiguravanju visokog i konzistentnog kvaliteta proizvoda. Orlen Oil konstantno nastoji poboljšati svoje tehnologije tako da nailaze na sve veći broj odobrenja, preporuka i ovlaštenja proizvođača motora. Dobijanje odobrenja je težak, dugotrajan i skup proces. Unatoč činjenici da su testovi motora vrlo naporni i rigorozni, sva Orlen ulja odobrile su kompanije poput Mercedes-Benz, Volvo, Renault, MAN, Scania i druge. Još jedna potvrda kvalitete su operativni testovi koji potvrđuju kvalitet proizvoda. Ispitivanja se provode uz ORLEN OIL Službu za ulje. Nakon operativnih ispitivanja, klijent dobiva stručno izrađen izvještaj koji opisuje stanje ulja i sadrži preporuke u vezi sa daljnjim radom i smjernicama koje se tiču ​​tehničkog stanja motora. Orlen Oil u svojoj ponudi ima širok asortiman sintetičkih ulja gradacije 5W-30, 10W-30 i 5W-40 min. Platinum Ultor Perfect 5W-30, Platinum Ultor Maximo 5W-30, Platinum Ultor Optimo 10W-30 (zadovoljava PAI CK-4) i mnogi drugi koji ispunjavaju zahtjeve ACEA E6 i E9, koji su pogodni za Euro VI i V motore.

Međutim, mnogi korisnici su i dalje više zabrinuti zbog trošenja motora, koje može biti rezultat upotrebe ulja niže viskoznosti. Ova briga je neutemeljena u slučaju modernih jedinica. Broj flota vozila koji mijenjaju svoja HDDO ulja za proizvode viskoznosti 10W-30 ili 5W-30 neprestano raste, ali takva promjena zahtijeva dosta vremena. Treba napomenuti da je umjeren postotak prelaza sa monogradnih i 20W-50 vrsta ulja, na ulja 10W-XX i 5W-XX, u zapadnoeuropskim zemljama trajao preko 30 godina. Na tržištima srednje Europe trebalo bi manje vremena, ali po mišljenju kompanije Orlen to se ne može uskoro očekivati.