Datum objave: 2020-08-19

Orlen oil ulja za mjenjače

Ulja mjenjača obavljaju brojne funkcije u sistemu, između ostalog osiguravaju učinkovito podmazivanje povezanih elemenata za prijenos, raspršuju toplinu, štite metale od korozije, smanjuju vibracije i buku te imaju mogućnost prenošenja opterećenja. Ako se radi o uljima za moderne tipove automatskih mjenjača, zbog smanjene viskoznosti i takozvane uštede goriva, ona indirektno štite okolinu.

ORLEN ULJE MJENJACA inter cars autodijelovi.jpg
Ulja za ručne mjenjače dijele se prema SAE klasifikaciji viskoznosti i API kvaliteti, npr. GL-4, GL-5. Što se tiče ulja za automatske mjenjače, ne postoji podjela prema općenito prihvaćenom sistemu kvalitete jer detaljne zahtjeve formulira proizvođač zupčanika, takozvani OEM (Original Equipment Manufacturer). Obično ih se prepoznaje prema Dexronovoj klasifikaciji (npr. Dexron II, III, VI). Prije svega, treba znati da ne postoji jedno univerzalno ulje za ručne prijenose i takozvani automatski prijenos. U većini slučajeva, moderna ulja za zupčanike koja se koriste u putničkim automobilima i kamionima su za ručni mjenjač. To su ​​višegradna ulja, npr. 80W-90. Vrijedno je znati da su automatski mjenjači na tržištu već duži niz godina i da se za njih preporučuju ATF (Automatic Transmission Fluid) ulja.

Važno je zapamtiti da ulje ATF nije moguće koristiti za ručni mjenjač i obrnuto. Slično je i sa modernim automatskim mjenjačima sa dvostrukim kvačilom tipa DCT. VW grupa koristi DSG - Direkt-Schalt Getriebe) ili CVT (kontinuirano promjenjivi prijenos) koji zahtijevaju naprednija tehnološka ulja koja su potpuno različita od onih preporučenih za često korištene automatske prijenosnike.

Izmjene ulja u mjenjaču i u pogonskim osovinama treba obaviti u skladu sa preporukama proizvođača. Intervali izmjene ulja za prijenos su mnogo duži u usporedbi sa standardnim uljima. Veoma često je za mineralna ulja dozvoljeni interval oko 60.000. km, dok su za sintetička ulja intervali promjene mnogo duži - od 120 do 250 do 400 hiljada km. Isto tako, ne treba zaboraviti da postoje vrste jenjača sa uljima posebno dizajniranim za njih, takozvana fill for life, tj. Jedno ulje za cijeli život transmisije. Međutim, OEM proizvođači se ograđuju od ove vrste rješenja. Preporučeni interval izmjene ulja za moderne vrste prijenosa (npr. DCT) je ~ 60 tys. km Trendovi u ekologiji i zaštiti okoliša, i sa tim povezane uštede goriva, ispušnih plinova, manja potrošnja energije ne primjenjuju se samo na goriva ili motorna ulja. Oni također utiču na razvoj dizajna transmisije, a samim tim i - na promjene tehnologije ulja mjenjača.

Proizvođači OEM mjenjača traže poboljšanja uštede goriva i produženi radni vijek kako bi mjenjači mogli preciznije i brže odabrati pravi stepen prijenosa. Moderni prijenosnici zahtijevaju tehnološki naprednija ulja. Menjači, iako su manji i lakši, moraju biti u mogućnosti izdržati sve veća opterećenja sa velikim obrtnim momentom. To znači teške i zahtjevnije uslove rada za ulje. Da bi ulja obavljala svoje funkcije u težim radnim uslovima, njihove tehnologije moraju se razviti i postati složenije. Komponente koje se koriste za njihovu proizvodnju moraju biti kompatibilne sa novim vrstama materijala, uključujući bakar, pa čak i plastiku. Globalno tržište automatskih mjenjača i dalje raste. Očekuje se da će do 2030. tržište ulja tipa CVT znatno porasti uglavnom u Kini i SAD-u (u SAD-u će na tržištu i dalje dominirati automatski mjenjači). U Europi će DCT prijenos rasti, dok sva tržišta očekuju veću potražnju za ručnim mjenjačima i konvencionalnim automatskim mjenjačima.


DCT, dvostruki mjenjač sa kvačilom, koristi dva odvojena kvačila tj. sastoji se od dva ručna mjenjača od kojih svaki ima svoje kvačilo. Međutim, smješteni su u jedno kućište i rade kao jedna, automatski pokretana cjelina. Postoje dvije vrste ovih prijenosa:
  • vlažne DCT spojke, koje rade u uljnoj kupelji ili magli, koriste se gdje je potreban veći obrtni momenat, gdje ima više energije i više topline za raspršivanje, tamo gdje je potreban toplinski otpor i / ili Visoko kvalitetna I brza promjena brzine prijenosa;
  • kvačila sa suhim DCT-om, koriste se u automobilima sa manjim motorima sa manjim obrtnim momentom.

CVT - kontinuirano promjenjivi mjenjač sa kontinuiranom promjenom stepena prijenosa - kontinuirano i lako odabire optimalnu brzinu motora prilikom promjene uslova vožnje.

Ne postoji jedinstvena klasifikacija viskoznosti i kvalitete za ulja mjenjača DCT i CVT (ulja se ne klasificiraju prema SAE, API, Dextron ili drugim klasifikacijama). Pozitivno utiču na ekonomičnost goriva (što znači niska viskoznost ulja). Odlikuju ih slični fizički i hemijski parametri. Međutim, zbog njihove primjene, u njihovoj proizvodnji koriste se različite vrste dodataka za obogaćivanje. Treba imati na umu da se ulja tipa DCT i CVT ne mogu koristiti naizmjenično i miješati jedno sa drugim ili sa drugim uljima za uobičajene automatske prijenose.

Imajući na umu visokokvalitetna ulja, ORLEN OIL provodi različite istraživačke projekte i ispitivanja namijenjena optimizaciji proizvodnje i osiguravanju visokog i konzistentnog kvaliteta proizvoda koji ujedno odgovara zahtjevima tržišta. Da biste saznali više o specifikacijama pojedinih proizvoda, posjetite www.orlenoil.pl